lördag 15 mars 2008

Fotboll is the shit

Jag var väldigt sen med att lära mig uppskatta fotboll. Visst sparkade jag lite boll som liten pojke, men det blev friidrott, längskidor, tennis, handboll och innebandy som var i fokus (inte alla på samma gång, utan under åren).

1994 var ett väldigt speciellt år. Jag fick upp ögonen för Sveriges framfart i fotbolls-vm. Dena ena bra matchen efter den andra och jag blev helt frälst.

Men det dröjde ända till 2006 innan jag för första gången i mitt liv spelade fotboll i ett lag. Det blev ett korpenlag som heter Real Budget.

Just nu kan jag inte föreställa mig ett liv utan fotboll.

Jag ser verkligen fram emot nästa mästerskap och kommer att följa nyheter fotbolls-vm nogrant. Jag vill verkligen att Sverige ska kvala in till VM. Men först har vi ett trevligt EM att se fram emot.

Inga kommentarer: